תחומים עסקיים
  ניהול תהליכי פיתוח ומחזור חיי מוצר- PLM
  ניהול אחזקה ותפעול ציוד ותשתיות- EAM
  מחשוב ארגוני - ERP
  ניהול וניתוח מידע עסקי- BI
  ניהול תהליכים עסקיים - BPM
  ניהול ואחזקת כבישים וגשרים
  שירותים מקצועיים
  יעוץ אסטרטגי
  ניהול פרוייקטי IT
  יישום מערכות מידע
  פתרונות ומערכות מידע
  GIV-TEAM
  הדרכה הטמעה וניהול השינוי
  פיתוח ארגוני ופיתוח מנהיגות
  פתרונות התוכנה של GIV-IT
  Infor EAM
  GIV-RMS / GIV-BMS
  Aras Innovator
  GIV-PLM
  ניהול פורטפוליו פרוייקטים

 Home >> Customer Stories
Customer Stories

יישום מערכת לניהול כבישים וגשרים בשיכון ובינוי PFI חדרה

סיפור לקוח שיכון ובינוי – PFIחדרה – מערכת ניהול גשרים

על הארגון:

בחודש מרץ 2009 הוציאה החברה הלאומית לדרכים מכרז לבחירת זכיין לשיקום, תפעול ותחזוקה של רשת הדרכים באזור חדרה במתכונת של PFI - Private Finance Initiative.

ביולי 2009 פרסמה החברה הלאומית לדרכים את בחירתה בחברת שיכון ובינוי להיות זכיינית הפרויקט לתקופה של 20 שנה, לרבות תקופת שיקום של תשתיות הכבישים שתארך שנתיים וחצי. שיקום ותחזוקת רשת הדרכים הבינ-עירונית באזור חדרה באורך כולל של 270 ק"מ תועבר לאחריות שיכון ובינוי במטרה להביא את תשתיות הדרך לרמת האיכות הגבוהה ביותר כנדרש במכרז, ולשמרה ככזו, עד תום תקופת הזיכיון שבסופה יחזיר הזכיין את רשת הדרכים למדינה.

הרקע:

במסגרת שיקום תפעול ואחזקת רשת הדרכים נדרשת אחזקתם של למעלה מ-150 מבני דרך בהם: 38 גשרים, 90 מובלים, 6 גשרי שילוט וקירות תמך באורך כולל של 7 ק"מ. ניהול אחזקת מבני הדרך מבוצע בהתאם להנחיות החברה הלאומית לדרכים, המבוססים על מתודולוגיה מתקדמת לסקירת מצב מבני הדרך והערכת מצבם ההנדסי.

הפתרון:

מספר פתרונות מישראל ומחו"ל נבחנו במטרה לענות על דרישות המכרז בנוגע לניהול אחזקת מבני הדרך הממוחשב, לבסוף נבחרה חברת GIV Solutions לספק פתרון כולל, המותאם להנחיות החברה הלאומית לדרכים, על בסיס פלטפורמת Infor10EAM מבית Infor העולמית.

במהלך אפיון, הקמת והפעלת המערכת ליוו נציגי החברה הלאומית לדרכים את יישום המערכת ובדקו מקרוב את עמידתה בדרישות הייחודיות של הפרויקט.

השירותים:

במסגרת הפתרון סופקו ע"י GIV השירותים הבאים:

  • ניהול והנחיית פרויקט המימוש של המערכת.
  • אפיון דרישות המערכת והתאמתם למתודולוגיה הנדרשת בפרויקט..
  • ליווי תהליך אישור המערכת מול החברה הלאומית לדרכים.
  • ריכוז ואיסוף נתוני אינוונטאר המבנים והקמתו במערכת.
  • טעינת הסקירות הראשוניות שבוצעו למבני הדרך.
  • הגדרת מדיניות האחזקה והסקירה למבני הדרך.
  • פיתוח מנגנוני חישוב התאמות תשלום בין הזכיין והחברה הלאומית לדרכים בהתאם למצב המבנים.
  • הכנת תוכנית בדיקות מקיפה וליווי ביצוע בדיקות הקבלה למערכת
  • הדרכת הסוקרים, מנהלי האחזקה, יועצי הגשרים ונציגי החברה הלאומית לדרכים בתפעול המערכת.

התוצאה:

בתוך כ-7 חודשים עלתה המערכת לאוויר בסביבת הייצור. כיום נמצאת המערכת בשימוש יום-יומי של סוקרי ומנהלי הגשרים בחברה, כמו גם, גורמי בקרת האיכות של הפרויקט.

הפרויקט עמד ביעדי התקציב, הזמן והתכולה כפי שמתאר צחי לאוב מנהל התפעול האזורי של שיכון ובינוי : "משך הזמן אשר הוקצה מראש להקמת התוכנה לניהול מבני דרך בהתבסס על מתודולוגיה לסקירת מצב מבני הדרך והערכת מצבם ההנדסי לרבות בחירת בית תוכנה, התוכנה, אישורה והתאמתה לדרישות החוזה הייתה משימה בלתי אפשרית.

מן הרגע שהחלטנו לבחור בחב' גיב סולושנס פעלנו במלוא המרץ והנחישות לאפשר את תחילת היישום.

בזכות שיתוף הפעולה המעולה בין נציגי שיכון ובינוי ויועציו בפרויקט ובין נציגי חב' גיב סולושנס , מקצועיותם והבנתם את התחום, הצלחנו בסופו של דבר להעמיד מוצר איכותי ומדוייק במצב עבודה יעילה ויומיומית בתוך פרק זמן דמיוני".

יישום מערכת מבוססת Infor EAM בתאגיד המים והביוב "קולחי הגולן" באמצעות חברת GIV Solutions LTD

תאגיד המים והביוב "קולחי הגולן" הינו הגורם המקצועי המטפל בהקמה, בתפעול ובתחזוקת מפעל הטיפול בשפכים ובקולחים בגולן.

תחת אחריות התאגיד 30 מכוני שאיבת שפכים, 4 מכוני טיפול בשפכים ומאות קילומטרים של מערכות הולכת שפכים, צנרת ו"אביזרי צנרת"- שוחות, מגופים, שסתומי אוויר וכו'- בין ובתוך יישובי הגולן, המונים 32 ופרוסים על פני 1600 קמ"ר. הטיפול בצנרת היא עד רמת הבית הבודד (חוץ מקצרין).

אחריות התאגיד על מערך הביוב בגולן הינה עד העברת מי הביוב מהמט"ש אל מאגרי ההשבה של אגודת מי גולן.

תחזוקת המתקנים (תחנות השאיבה) מתבצעת ע"י צוות פנימי וקבלנים (Ad hoc). עבודת התחזוקה של מערך ההולכה מתבצעת בעיקר ע"י קבלנים.

בנוסף, התאגיד אחראי על קריאה ובקרת רמת ה-TSS ברפתות השונות שבגולן.

 

חברת GIV Solutions LTD נבחרה בשנת 2010 לביצוע פרויקט של אפיון, יישום והטמעה של מערכת Infor EAM, כמערכת ניהול התשתיות והאחזקה בתאגיד "קולחי גולן".

יעדי המערכת כפי שהוצגו בתחילת הפרויקט והושגו במלואם בסיומו היו:

  1. יצירת תשתית ניהולית המייעלת את יכולת הבקרה והשליטה בנושאי אחזקה בתאגיד המים והביוב "קולחי גולן".

 

 

 

 

 

  1. ניהול עבודות אחזקה - שליטה, בקרה וניהול נכון של עבודות האחזקה למיניהן.
  2. הגדלת אמינות התשתית- הקטנת מופע התקלות ומתן יכולת חיזוי לצורכי טיפולי אחזקה מתוכננת.
  3. ניהול תצורת התשתית באופן זמין, עדכני ואמין המאפשר קבלת החלטות ניהוליות מהירות ומבוססות.
  4. שיפור רמת השירות ע"י מעקב אחר קריאות שירות ועבודות תחזוקה וע"י אוטומטיזציה של תהליכי העבודה.
  5. הקטנת העלות השולית לתחזוקה- מערכת מידע יעילה מאפשרת הקטנת עלויות הניהול והאחזקה השולית, ע"י מתן כלים ניהוליים לכ"א הקיים.

 

היישום של המערכת כלל את הנושאים הבאים:

  • ניהול המידע על הציוד: מידע טכני הנדסי, כללי אינפורמטיבי.
  • קישור ניהול והצגה של קבצים מקושרים מסוגים שונים (מסמכים, קבצי CAD, שרטוטים, תצלומים סרטים וכו') לפרטי ציוד, סוגי ציוד, יצרני ציוד ומקט ציוד.
  • ניהול צבירת עלויות בחתכים שונים:עלות לציוד, עלות לסוגי ציוד, עלות לקטעי צנרת.
  • ניהול נתונים ותוצאות של דגימות TSS.
  • תכנון עבודה וניהול תשומות.
  • ניהול ודיווח אחזקת שבר ומונעת.
  • ניהול עבודות קבלנים, חוזי שירות וספריות סעיפים ממחירונים, מתוכם נבחרים סעיפי הביצוע לקבלנים בפקודות העבודה.
  • פיתוח דוחות סטטיסטיים בסביבת Cognos

 

המערכת עלתה לאוויר בהצלחה ובמועד.

צוות הפרויקט עשה את עבודתו נאמנה וברמת איכות ביצוע גבוהה ביותר.

העבודה בוצעה לשביעות רצוננו המלאה והתבצעה באופן אמין ומקצועי תוך הבאת נסיון ומטודולוגיות מתחום המחשוב והאחזקה, שהוכיחו עצמן בפרויקט זה.

 

בכבוד רב,

                                                                        

                                                                                    רוני זיגלר, מנכ"ל

 

סיפור לקוח נתיבי היובל – כביש 431 – מערכת ניהול גשרים

על הארגון:

כביש 431 תוכנן, נבנה ומופעל במסגרת הסכם בין מדינת ישראל לבין חברת נתיבי היובל, להקמה, תפעול ותחזוקה של הדרך במתכונת של  PFI - Private Finance Initiative.

הכביש נפתח לתנועה בפברואר 2009 כדרך פרברית מהירה- כביש רוחב אשר מקשר בין כביש מס' 20 (נתיבי איילון דרום) במערב ובין דרך מס' 1 (ירושלים-ת"א) בואכה מודיעין במזרח, מדרום לראשון-לציון ורמלה. אורך הדרך הינו כ- 22 ק"מ, והיא כוללת 12 מחלפים. היקף הקמת הפרויקט הסתכם בכ- 2 מיליארד ש"ח. תקופת הזיכיון בפרויקט הינה ל- 25 שנים, מתוכן 2.5 שנות הקמה ועוד תקופת תפעול ותחזוקה של 22.5 שנים. בתום תקופת הזיכיון יחזיר הזכיין את הדרך למדינה ללא תמורה.

 

הרקע:

במסגרת תפעול ואחזקת כביש 431 נדרשת אחזקתם של למעלה מ-200 מבני דרך בהם: 66 גשרים, 18 מובלים, 103 גשרי שילוט וקירות תמך באורך כולל של 20 ק"מ.

ניהול אחזקת מבני הדרך מבוצע בהתאם להנחיות החברה הלאומית לדרכים, המבוססים על מתודולוגיה מתקדמת לסקירת מצב מבני הדרך והערכת מצבם ההנדסי.

 

הפתרון:

חברת נתיבי היובל חיפשה פתרון מחשובי למימוש הדרישות בנושא ניהול מבני הדרך בפרויקט, על הפרק עמדו מספר מוצרי מדף מהשוק הגלובלי, אך לא נמצא בהם פתרון שהולם את הדרישות ההנדסיות כמו גם התקציביות.

בשנת 2011 עלתה לראשונה לאוויר מערכת ניהול הגשרים GIV-BMS מבית GIV Solutions, המבוססת על פלטפורמת Infor EAM  מבית Infor העולמית. המערכת, שעברה לוקליזציה מלאה לעברית בשילוב עם התאמות ייחודיות לתהליכי ניהול האחזקה למבני דרך, הייתה הראשונה שקיבלה את אישור החברה הלאומית לדרכים כפתרון מלא לניהול מבני הדרך עפ"י הנחיות החברה.

לאחר שבחנה חלופות שונות לפתרונות BMS עם גופים בישראל ובחו"ל, חברת דניה סיבוס - נתיבי היובל חתמה הסכם עם חברת GIV לאספקה, יישום, הטמעה ותחזוקה של הפתרון בפרויקט 431. כמנהלת הפרויקט מטעם הלקוח פעלה אילנה שלום המנהלת המסחרית.

 

השירותים:

במסגרת הפתרון סופקו ע"י GIV השירותים הבאים:

  • ניהול והנחיית פרויקט המימוש של המערכת.
  • אפיון דרישות המערכת והתאמתם למתודולוגיה הקיימת בחברת נתיבי היובל.
  • ליווי תהליך אישור המערכת מול החברה הלאומית לדרכים.
  • ריכוז ואיסוף נתוני אינוונטאר המבנים והקמתו במערכת.
  • הגדרת מדיניות האחזקה והסקירה למבני הדרך.
  • פיתוח מנגנוני חישוב התאמות תשלום בין הזכיין והחברה הלאומית לדרכים בהתאם למצב המבנים.
  • הכנת תוכנית בדיקות מקיפה וליווי ביצוע בדיקות הקבלה למערכת
  • פיתוח תוכנית הדרכה ייעודית לגורמים המשתתפים בתהליכי אחזקת המבנים, הן פנימיים והן חיצוניים (קבלנים).

 

התוצאה:

בתוך כ-5 חודשים עלתה המערכת לאוויר בסביבת הייצור ונתוני הסקירות החלו לזרום לתוכה. כיום נמצאת המערכת בשימוש יום-יומי של סוקרי ומנהלי הגשרים בחברה, כמו גם, גורמי בקרת האיכות של הפרויקט. הפרויקט עמד ביעדי התקציב, הזמן והתכולה. והושלם כמתוכנן, לשביעות רצון הלקוח.

רכבת ישראל

רכבת ישראל מפעילה פתרונות ניהול תהליכים ושרותי IT מתקדמים מסונכרני מסילה, תשתיות אחזקה וניהול תפעולי. פתרון שפותח ע"י GIV-Solutions.                                                 

 -------------------------------------------------------------------------------------------

הפתרון שתוכנן ויושם ע"י GIV-Solutions מאפשר לרכבת ישראל לנהל תשתיות ותחזוקה שוטפת ולהבטיח רמת בטיחות גבוהה לנוסעים ולאנשי התחזוקה.

רכבת ישראל השלימה יישום  פתרון IT כחלק בלתי נפרד מהרכבת וממערכת ניהול התשתיות והתחזוקה שלה. המערכת פותחה ויושמה ע"י GIV-Solutions, אחת החברות המובילות בטכנולוגיית מידע ושירותי ייעוץ לארגוני תשתיות ותחבורה.

הפתרון מבוסס המחשב מבטיח את בטיחותם של אנשי התחזוקה בשירות המסילה כמו גם את ניהול הבטיחות הכללי של רכבת ישראל.

בנוסף, הפתרון ביסודו יפחית עיכובים בלוח הזמנים של הרכבת כאשר נדרשה תחזוקה שגרתית.

 

כיום, מנהלים הצריכים לנהל את התחזוקה, מזינים את דרישותיהם למערכת מרכזית  המנתחת את פרטי הדרישה כולל: זמן, מיקום, כוח עבודה, המשאבים הנחוצים והשפעתם על פעילות קו הרכבת.

 

המערכת מאפשרת למנהלי הפעילות לשפר תכנון ותזמון משימות למטרת תחזוקת המסילה.

זאת ועוד, התהליך מאפשר שיתוף מידע ותיאום עם המחלקות השונות המעורבות.

 

שגרת התכנון, השירות והתיאום מחזקת הן את בטיחותם של עובדי התחזוקה באתר והן את הלקוחות.

 

יהושע פורמן, מנהל אגף מחשוב ומידע ברכבת ישראל, מדגיש:

"פתרון ה IT  שהותקן מערכתית ברחבי חטיבת ההנדסה והחטיבה הטכנית ברכבת ישראל הוא שכבה נוספת במערכת ניהול הציוד והתחזוקה שGIV-Solutions יישמה והטמיעה בארגוננו.

המערכת מהווה מרכיב חשוב בשילוב וסנכרון רכבת ישראל עם תהליכים ופעולות התחזוקה.

המערכת אשר תומכת בחטיבת התחזוקה והתקשורת כמו גם בחטיבת תפעול ומידע מבוססת על מערכת ניהול אחזקה (EAM) של הנכסים הארגוניים.

כחלק בלתי מהפתרון, המערכת משלבת מידע ממקורות מידע שונים ומנהלת בינה עסקית (BI) מתוחכמת של ניתוח הנתונים.

בהיבט התחזוקה הפתרון ממקם את רכבת ישראל בקו החזית של חברות תחזוקה ותשתיות ברחבי העולם"

 

משה אמסלם, מנהל חטיבת תעבורה ברכבת ישראל:

"כאשר בבקרת פעולות מתקבל דרישה לתחזוקה או תיקון, חשוב להשתמש בתהליך מובנה ע"מ לשמר ולוודא הקצאה בלעדית של המסילה לצורך תחזוקה. עד שהוטמע פתרון הIT של GIV נדרשנו לעקוב אחר ההזמנות שהוגשו באופן ידני בשיטות שאינן ממוחשבות, כגון: פקסים, מכתבים, ובאופן מילולי בבקשות  שלא תועדו...."

 

מאיר גבעון, מנכ"ל GIV-Solutions:

"בעבר, הליבה המבצעית, התהליכים הארגוניים והמידע בהם תמכו היו מבודדים מניהול האחזקה ותכנון עבודות התשתית. כיום, אנו רואים מגמה של מעבר לשימוש במידע אינטליגנטי ויעיל על ידי יישום פתרונות IT המשלבים את פעולות התשתית ותהליכי התחזוקה שלו.

אני שמח כי רכבת ישראל מתקדמת עם מחויבות והחלטיות ליישם סוגים אלה של פתרונות מובילים בתעשייה. "

 

דרך ארץ בחרה בחברה בגיב וחתמה על הקמת מערכת חדשנית לניהול אחזקה, תפעול רשת כביש 6, וניהול אירועים

GIV חתמה הסכם להקמת מערכת לניהול ואחזקת תשתיות בקבוצת דרך ארץ.

המערכת החדישה תשמש לניהול, אחזקה ותפעול כלל הנכסים הפיזיים בכביש 6, המתופעלים ומתוחזקים על ידי חברת דרך ארץ מפעיל. הפתרון מבוסס INFOR EAM עבור ניהול כולל של התשתיות, האחזקה וניהול האירועים בכביש 6. היקף הפרויקט קרוב למליון ₪

חברות דרך ארץ זכיין ודרך ארץ מפעיל בחרו במשולב ב GIV לשדרג את מערכת ניהול ותפעול האחזקה בכביש 6, על מנת לשמר את איכותו הגבוהה של כביש 6. GIV זכתה לאחר שהתמודדה בשלב הסופי, מול חברת לודן ויבמ וחיזקה בכך את מעמדה כמובילת שוק תוכנות האחזקה בתחום התשתיות והתחבורה.

הפתרון שייושם בדרך ארץ. מבוסס INFOR10 EAM, המערכת המובילה בעולם בתחום מערכות הניהול לחברות תחבורה, תשתית ונכסים. מערכת ה INFOR EAM בגרסה מתמחה לניהול כולל של תשתיות כבישים ודרכים, של קבוצת GIV הינה היחידה בישראל הכוללת במערכת אחת מענה שלם לניהול  כל היבטי הכביש, הגשרים, המנהרות, בקרת האיכות, באופן כולל ובפלטפורמה אינטגרטיבית וחדשנית, זאת באינטגרציה מלאה ומובנית למערכת .GIS המערכת אושרה כעומדת בדרישות החברה הלאומית לדרכים במכרזי ה PFI. בכך חוסכת המערכת עלויות גבוהות בפיתוח ואינטגרציה בין תת מערכות הנדרשות בפרויקטי תשתית ותחבורה. הפתרון הנ"ל מצטרף לשורה של פרויקטים שבוצעו בתקופה האחרונה בנושא תשתיות ותחבורה על בסיס INFOR EAM (דרך הצפון, מנהרות הכרמל, דניה סיבוס, שיכון ובינוי- סולל בונה, אגף התנועה בעירית תל אביב )

מאיר גבעון מנכ"ל קבוצת GIV :"מערכת INFOR EAM שחברת GIV מייצגת ומיישמת בישראל הינה המערכת המתקדמת בעולם הן בחדשנות הטכנולוגית ובגמישות הפלטפורמה המאפשרים לתת מענה מלא ואפקטיבי לפונקציונאליות ייחודית של הלקוח בתחום התשתיות והן בפונקציונאליות העשירה שלה ובפתרונות הורטיקאליים לכל מגזרי התעשייה והמשק בתחום ניהול אחזקה, ניהול מרכזי בקרה ומוקדי תפעול ואירועים, ניהול תשתיות וציוד. עקב התפוצה הנרחבת של המערכת בעשרות אלפי ארגונים בעולם, המערכת מוצעת במחירים תחרותיים, ובפונקציונאליות עשירה, תוך התחדשות מתמדת ורעננות טכנולוגית המבטיחה תאימות לחדשנות הטכנולוגית הגבוהה המתרחשת בעולם.

המערכת המשוכללת נותנת מענה ומיושמת בהצלחה רבה בעולם בנושא ניהול אנרגטי ובר קיימא, שהפך לסטנדרט וכורח המציאות. GIV החוגגת 10 שנות פעילות בימים אלה, מציינת עשור של פרויקטי מחשוב אחזקה ותשתיות, עם ידע בולט בתחום ומומחיות מהגבוהות בארץ ובעולם בתחום, השילוב בין פתרון תוכנה מצויין לGIV ויכולותיה הגבוהות והמוכחות, מביאים יתרון כלכלי ופונקציונאלי וערך מוסף כביר ללקוחותיה.",

אנו שמחים על הבחירה של דרך ארץ  בנו, ושמחים לצרף גוף איכותי כמותם ללקוחות המרוצים והמתרבים במהירות  שבחרו בחירה מושכלת בGIV ובמערכת INFOR EAM."

מנכ"ל דרך ארץ מפעיל – יהודה וילק :

GIV מוכרת לנו מפעילותה בחברתנו ובמגזר תשתיות התחבורה והכבישים. זיהינו חברה עם פתרון בשל ומוכח, שמניסיוננו החיובי עימה בעבר נאמנה ללקוחותיה ונותנת שירות איכותי ופתרונות יעילים לבעיות מורכבות בסביבה הנדסית, טכנית, תחזוקתית, תפעולית-שירותית. לאחר שהוכן RFP ובוצעו תהליכי מיון ובחינה במהלך של חודשים רבים, בחרנו בGIV הן על בסיס האיכות המיטבית והן על בסיס המחיר התחרותי.

דרך ארץ מגבירה את פעילותה במגזר תשתיות הכבישים הן בפיתוח, והן בתחזוקה, תפעול ושירות, וזיהינו את מערכת INFOR EAM ביישום חברת GIV פתרון ארוך טווח, בעל יכולות טכנולוגיות מצוינות, גמישות יישומית, ובטחון המוריד סיכונים ועלויות לטווח הארוך ומבטיח שימור השקעה מובהק. נושא העלות לטווח קצר וארוך מהווה שיקול מרכזי, והניסיון עם GIV ומערכת INFOR EAM בפרויקטים דומים מראה כי החברה ביצעה את הפרויקטים במחיר קבוע, ללא חריגה, בזמן, לוז או היקף משאבים, וללא עלויות נלוות ונוספות שלא היו מכוסות או לא הוגדרו".

לפרטים נוספים:

שרון חיות -  מנהל הפרויקט בדרך ארץ זכיין – 052-8626795

מאיר גבעון – מנכ"ל GIV Solutions  - 054-4516596

מלם-תים - MalamTeam

מלם מערכות בחרה במערכת ARAS Innovatorוביישום חברת GIV Solutions Ltd לניהול ובקרה של פרויקט "דמוקרטיה".

חברת מלם מערכות בע"מ, המספקת את שירותי הפיתוח והתחזוקה של מערכת "דמוקרטיה" עבור ועדת הבחירות המרכזית, בחרה בחברת GIV Solutions Ltd לאספקה ויישום מערכת ARAS Innovator ככלי ניהול ובקרה לביצוע שינויים ותחזוקה של מערכת "דמוקרטיה".

בימים אלה הסתיים יישום והטמעת המוצר באמצעות חברתGIV Solutions Ltd., שותפה עסקית של חברת ARAS בישראל.

מערכת "דמוקרטיה" הינה מערכת המחשוב המשמשת את ועדת הבחירות המרכזית לכנסת להכנת וניהול תהליכי הבחירות לכנסת.

המערכת שהופעלה לראשונה כמערכת מבצעית בבחירות לכנסת ה-18 פותחה על ידי חברת מלם מערכות בע"מ, לאחרונה הוחלט לנהל את תהליכי בקשות השינוי ותהליכי הדיווח על תקלות באמצעות מערכת לניהול חיי מוצר (PLM – Product Lifecycle Management) Aras Innovator מתוצרת חברת

ARAS CORP מארה"ב.

עד היום מקובל היה להשתמש במערכות לניהול חיי מוצר (PLM) לניהול מוצרים ברי קיימא, כגון מוצרי צריכה שונים, כלי רכב, פרטי ציוד שונים וכו'.

מוצרי התוכנה הינם מוצרים מתחדשים בתדירויות גבוהות, בעלי שימוש נרחב בניהול גרסאות, שהוא השימוש המרכזי במערכות לניהול חיי המוצר. דבר המתבטא בתפיסה המתגבשת כי גם מוצרי תוכנה הינם מוצר לכל דבר ועניין, וגם עבור מוצרים אלו מתקיימים תהליכי ניהול שונים הדורשים ניהול ומעקב פרטניים כדומה למוצרי צריכה ברי קיימא המסורתיים.

כל המונחים המוכרים מניהול מחזור חיי מוצרי ברי קיימא משמשים גם בתהליכי פיתוח ותחזוקת תוכנה, מתהליכי הפיתוח, המונעים על בסיס תהליכי ניהול פרויקטים מקובלים וסטנדרטיים אשר אמורים להביא תוצאות במסגרות זמן ועלויות מוגדרות מקובלים ושמישים בתחום התוכנה,

תהליכי ניהול שינויים וקידום גרסאות התוכנה, תהליכי בקרת תלונות המשתמשים ודרישות לתיקונים / שינויים במערכות התוכנה, כלל תהליכי בקרת פעילות והנעת העבודה על בסיס תזרימי עבודה (Workflow) בין גורמי הביצוע והבקרה השונים בארגון.

חברת מלם מערכות בע"מ, באמצעות חברת GIV Solutions Ltd. השלימה בימים אלה את יישום מערכת ARAS Innovator ככלי לניהול ובקרת תהליכי פיתוח ובקרת שינויים תוך שיתוף עם אגף המבצעים והמחשוב של ועדת הבחירות המרכזית אשר היו שותף מלא לתהליכי בחינת ובחירת המערכת.

מערכת ARAS Innovator מכילה את כל רכיבי מערכת "דמוקרטיה" כעץ מוצר.

במערכת מומשו שני מסלולי עבודה: מסלול בקשות שינוי ומסלול דיווח תקלות.

מסלול בקשות השינוי מתחיל בייזום הבקשות על ידי ועדת הבחירות המרכזית (הלקוח) עובר לתהליכי תמחור השינויים על ידי מלם מערכות (הספק), אישורם ע"י הלקוח, העברתם לפיתוח, לבדיקות פנימיות ולבדיקות קבלה שבסיומן התקין יועברו לייצור. סוף המסלול יוזם הפקת חשבונית, אישורה לתשלום ע"י הלקוח וסגירת הבקשה.

מסלול דיווח וטיפול בתקלות מתחיל בייזום טופס תקלה ע"י הלקוח, העברתו לבדיקת הספק ולטיפול ע"י צוותי הפיתוח בהתאם לצורך תוך שילובו בתהליך הפיתוח, הבדיקות ואבטחת האיכות. שני המסלולים מגובים במנגנון מובנה לניהול וקידום חיי המערכת על בסיס גרסאות המקודמות באורח אוטומטי לאחר אישור ושחרור גרסת רכיב עדכנית.

המערכת מבוססת על תהליכי הנעת עבודה על בסיס תזרימי עבודה (Workflow) ותהליכי התראות דוא"ל של "עבודה ממתינה" לגורמיי המערכת השונים (הלקוח, צוות הניהול, צוות הפיתוח וכ"ו).

המערכת מכילה מנגנון מלא של תיעוד ושמירת היסטוריה, המאפשר למשתמשי המערכת לדעת בכל נקודת זמן מה היו השינויים שבוצעו בכל רכיב ורכיב לאורך כל חייו ולבצע השוואות בין רכיב בגרסה קודמת לרכיב בגרסה נוכחית.

המערכת הפועלת בטכנולוגיית אינטרנט מבוססת Microsoft, מותקנת על שרתי חברת מלם מערכות ומאפשרת לכל משתמשי המערכת, מצד הספק ומצד הלקוח, לאחזר מידע על בסיס הרשאותיהם בכל רגע נתון וללא צורך בהתקנה ייחודית של התוכנה בעמדת העבודה.

חברת GIV Solutions Ltd. הינה מהמובילות בישראל בחדשנות בתחום ה PLM. שותף זהב 
(Gold Partner) של חברת ARAS מזה למעלה משנתיים, ובמסגרת זו מספקת פתרונות ופרויקטי PLM מלאים לתחום פיתוח המוצרים הכללי, על בסיס ARAS Innovator, לתחום מוצרי הצריכה – CPG באמצעות GIV-PLM , ולציוד, תשתיות ומתקנים על בסיס מערכות EAM.

דרך ארץ - המפעיל -Derech Eretz Highways Management Corporation
חברת GIV Soutions הובילה תהליך שינוי ויישום מוצלח

במרץ 2005, תוך עמידה מלאה ביעדים, הופעלה בהצלחה מערכת ניהול התחזוקה והאירועים בחברת דרך ארץ - המפעיל – מפעילת כביש 6, הלא הוא כביש האגרה הראשון והמתקדם בארץ, בו יושמו שיטות וידע מהמתקדמים בעולם.

 

הפרויקט, מתחום ניהול, תפעול ואחזקת התשתיות, מאגד בתוכו תשתיות הנדסה אזרחית ומערכות אלקטרוניות, אחזקתן והפעלתן, תוך ניהול מחזור חייהן והאירועים הפוקדים אותן – בין אם בצורה מתוכננת ובין אם בצורה בלתי צפויה מראש.

 

צוות חברת GIV Solutions שהופקד על המלאכה, גויס לייעץ כיצד להתאים את המערכת לארגון, להגדיר את תהליכי העבודה שייתמכו במערכת ולהטמיעה בקרב משתמשי הארגון.

תכנית העבודה הותאמה לצרכי הלקוח – גוף צעיר, גמיש ונייד בחשיבתו ובפעילותו, המטפל בתשתית רחבה ובבקרה ענפה.

 

ניסיונה של GIV וצוותה בעבודות דומות בארגונים דומים עמד לזכותה גם במקרה זה במימוש הפרויקט.

צוות העבודה מטעם GIV כלל את מאיר גבעון כיועץ אסטרטגי שהיתווה את תפיסת הפתרון וניהל את הפרויקט ואת ירון רפפורט ויאיר כהן כמנתחי מערכות ומובילי ישום ומיישמים.

 

מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions ומנהל הפרויקט, מתאר את מורכבות הפרויקט מחד ואת חדשנותו מאידך:

 

"האתגר המרכזי בעבודה זו היה ליצור אינטגרציה בין סביבת המבצעים, הכוללת את ניהול האירועים המתרחשים בכביש, לבין סביבת התפעול והאחזקה, תוך ניהול בסיס נתונים אחד ויכולת ניתוח, ייעול ושיפור רמת השירות והגדלת זמינות התשתיות.

 

כנותנת שירות מתבססת חברת דרך ארץ - המפעיל בראש ובראשונה על תשתיות הכביש. אני חש סיפוק רב לאחר שהצלחנו להביא לרמה הגבוהה של שליטה וטיפול בתשתיות דרך ארץ - המפעיל, תוך התמודדות עם היבטים של יצוג המידע של "עולם הכביש וניהול התנועה" בתוך המימד הוירטואלי של מערכת המידע, בארגון בעל תשתיות  לינאריות.

 

מאיר מוסיף כי העבודה התקדמה על פי היעדים שהוגדרו, גם בזכות שיתוף פעולה מצוין עם הלקוח, מעורבותו התורמת, פתיחותו לשינויים ולחשיבה מקורית – יחידות התפעול, התחזוקה והבקרה ידעו להציב את היעדים, להגדיר דרישות ולקבל החלטות במועדן.

 

מבחינה עסקית, מסכם מאיר, נהנית דרך ארץ - המפעיל מחסכון כספי כתוצאה מיישום המערכת, מעבר לשיפור רמת השירות. זאת, לאחר שגם הפרויקט עצמו בוצע בעלויות נמוכות יחסית ובזמני ביצוע מהירים".

 

ירון רפפורט, מנהל תחום תוכנה וטכנולוגיות ב- GIV Solutions ומיישם בכיר בפרויקט, מתאר את הפתרון הבא לידי ביטוי במערכת ה- EAM בדרך ארץ - המפעיל:

 

"זו מערכת ניהול נכסי תשתית, בה מנוהלים עשרות אובייקטים של מגוון סוגי תשתית - כבישים, מסעות, מעקות לצד מצלמות ומערכות זיהוי ממוכנות. 

המערכת מטפלת בתהליכי אחזקת שבר, אחזקה מתוכננת, ניהול אירועים וכך מהווה ממשק בין תפעול התשתית לתחזוקתה.

במערכת יושם גם רכיב BI המקשר, מודד ומנתח את המידע המוגדר במערכת".


 

אור עמרי, סמנכ"ל דרך ארץ - המפעיל לתפעול וטכנולוגיות, מציין לשבח את העבודה והעוסקים בה:

"מדובר במערכת שלא הותאמה מלכתחילה במיוחד לכביש, וזה בהחלט יצר קושי. צריך להבין שחלקים במכונה הם סטנדרטיים, אולם כביש הוא ישות שונה ומתמשכת.

צוות GIV התמודד היטב והשכיל לייצר עבורנו עץ מוצר מתאים לכביש, וזאת תוך זמן קצר ובעבודה יעילה.

גם המערכות האלקטרוניות באות לידי ביטוי במערכת.

צוות GIV פעל להרחבת תכולת המערכת, כך שתכלול גם ניהול אירועים, כגון תאונה, חסימה וכו' והטיפול בהם. הדבר יצר תקשורת מצוינת בין האירועים לבין האחזקה, כולל פתיחת פקודות עבודה לקבלנים.

 

להפעלת המערכת קדמה עבודה אינטנסיבית של הכנת נתונים מסיבית, בנית לוגיקה וקשרים בין חלקים שונים של ציוד, עריכה, והדרכה. כל אלה התאפשרו בזכות עבודה קשה של צוותי התחזוקה שלנו, מאמצי אנשי חדר הבקרה וכמובן קבוצת היועצים של GIV Solutions‏ תחת עינו הפקוחה של מאיר גבעון.

 

GIV השכילה להתאים את המערכת לתחום הכבישים, כך שקיבלנו פתרון טוב – המערכת עובדת למעלה משנה לשביעות רצוננו.

אני מוצא לנכון לציין את פעילותה המקצועית של GIV Solutions בראשות מאיר גבעון, ואת העובדה שהיה בהחלט תענוג לעבוד עמם".

בשנת 2007 נבחרה חברת GIV Solutions לבצע פרויקט אפיון, יישום והטמעה של מערכת INFOR EAM כמערכת ניהול תקלות ואחזקת ציוד תשתיות המים במחלקת המתקנים של תגיד המים מי אביב.

הפרויקט כלל בין היתר:

 

  • ניתוח צרכים בניהול התקלות, תיעוד הציוד ותהליכי העבודה במחלקה.
  • ניתוח עץ הציוד למתקני המחלקה השונים, בהם: מכוני ביוב, קידוחים, בוסטרים, משאבות וקווי אספקה.
  • ניתוח עץ תקלות מפורט בשיטת RCM לציוד ותשתיות מים בהם: משאבות, מגופים, אל-חוזרים, מדי לחץ, מדי מפלס, בורות ובריכות, מערכות בקרה ותקשורת, מערכות חשמל, מערכות אוורור, מבנים ומערכות מיגון.
  • איסוף נתונים ויישום תהליכי האחזקה וניהול התקלות במערכת Infor EAM.
  • אפיון, פיתוח ויישום ממשק למערכת הבקרה מסוג SCADA של חברת CITECT.
  • הדרכת משתמשי המערכת.
  • ליווי  משתמשים ותחזוקת המערכת והממשק.
 
מרק קגן, מנהל מחלקת מתקנים של תאגיד המים מי אביב מספר על הפרויקט: "ישום המערכת במחלקת מתקנים  הושלם כמתוכנן ולשביעות רצוני המלאה כמנהל המחלקה וכלקוח המערכת.צוות הפרויקט, שכלל את מר מאיר גבעון כמנהל הפרויקט, ירון רפופורט , פבלו ישראלסון ויאיר כהן ביצע את העבודה באופן טוב מאוד ובמסירות. כל הארבעה התמחו כמהנדסי תוכן בבעיות הייחודיות של ארגון אספקת מים, כולל סוגי ציוד ועצי ציוד הייחודיים למים וביוב, סוגי תקלות, וניתוח תקלות, טיפול בנושאי איכות מים, והיו מעורבים בהיבטים של הקמת וייצוג העולם ההנדסי, טכני תחזוקתי האמיתי, בתוך המערכת ברמה הגבוהה ביותר באופן ההולם ביותר את היעדים, הצרכים ותהליכי העבודה."

 

הסוכנות היהודית
IT ROAD MAP & ERP STRATEGIC CONSULTING
   חברתSolutions  GIV הציגה להנהלת הסוכנות היהודית
 את תכנית הפעילות האסטרטגית בתחום המחשוב הארגוני
 

מר דב יהב, CIO של הסוכנות היהודית:

"בעבודה זו בא לידי ביטוי הערך המוסף של הצוות הבכיר בראשות מאיר גבעון מנכ"לGIV ,

שבתוך פרק זמן קצר השלימו ביצועה של עבודה ברמה אסטרטגית בארגון, בעלת חשיבות מכרעת לכווני ההתקדמות של מערך ה- IT"

 

 במהלך שנת 2005 נתבקשה חברת GIV Solutions לבחון ולהמליץ אודות מידת ההתאמה ואופן שילוב המערכות הקיימות בסוכנות היהודית בסביבת ERP מתקדמת.
הסוכנות היהודית, האמונה על הקשר עם התפוצות ועל העלאת יהודים ארצה, מפעילה כ- 60 מערכות מידע שונות – במהותן ובסביבתן.

צוות GIV בראשות מאיר גבעון מיפה וניתח את מערכות המחשוב של הסוכנות – כל אחת בפני עצמה, וכמכלול, תוך בחינה, השוואה ומיפוי הקשרים והזיקות בין המערכות, וזאת מול אסטרטגית הניהול ויעדי הארגון.

המיפוי יצר בסיס לבחינת התאמת המערכות הקיימות ל- ERP ולהמלצות לגבי שילובן ב- ERP, בדרך של אינטגרציה, או כמערכות עצמאיות.

 

בתכנית זו מזוהה תחום ה- IT כתחום אסטרטגי להשגת מטרותיה של הסוכנות, כאשר התכנית מפרטת בין היתר הערכות תקציב והערכת סיכונים.

 

תוצאות הפרויקט הוצגו ואומצו ע"י לל"ן, פורום מנכ"ל הסוכנות וועדת התקשוב של חבר הנאמנים של הסוכנות (פורום בינלאומי).

בעקבותיהן, אושר תקציב לשני מהלכים אסטרטגיים: מערכת משאבי אנוש והקמת עולם CRM עבור הסוכנות.

 

מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions ומנהל הפרויקט, מתאר את הפעילות האינטנסיבית והמרתקת גם יחד בפרויקט:

 

"הפעילות שביצענו, שימשה בסיס מרכזי להשלמת חלקה השני של תוכנית האב ל- IT בריכוזERNEST & YOUNG, ולבניית תוכנית עבודה אופרטיבית וניתוח מפורט יותר של המערכות המתוכננות.

 

סייענו בבניית תוכנית פעילות אסטרטגית עבור הסוכנות היהודית בראיית הסוכנות כגוף הנותן שירותים מרכזיים בתחום של מחזור הטיפול בתהליך העלייה, ובתחום של חינוך יהודי בקהילות.

כך, סייענו בגיבוש התפיסה של ראיית מכלול רב של פעילויות המבוצעות על ידי הסוכנות מול קהלים שונים, מפעילויות נפרדות ובלתי קשורות, ללא תיעוד של המשתתפים בפעילויות, לתפיסה שבה הלקוח במרכז, והפעילויות השונות הן שירותים המוצעים לו, תוך צבירת הידע לגבי הפעילויות שבהן השתתף או לגביהן הלקוח הביע עניין.

באופן דומה זיהינו מערכות רבות שטיפלו בהיבטים חלקיים של משאבי אנוש, תחת שמות ותפיסות שונות, והגדרנו תפיסה ועקרונות מימוש תוך בחינת ישימות במערכת ה- ERP, להקמת מערך משאבי אנוש כולל, המטפל במכלול היבטי משאבי אנוש שהיו מפוצלים כאמור בין מערכות שונות.

 

בביצוע העבודה התווינו מתודולוגית מיפוי חדשנית, אשר אפשרה לנו, ביחד עם הלקוח, למצות, לזקק ולהציף את הפרמטרים המכריעים לקבלת החלטות על המשך הטיפול בעשרות מערכות הסוכנות, תוך הגדרת תפיסת פתרון והמלצות שהתקבלו בהסכמה מלאה ורחבה של הנהלת לל"ן, הנהלת הסוכנות בראשות מנכ"ל הסוכנות, ועל ידי ועדת התקשוב של חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, פורום בינלאומי בכיר ביותר שבו נציגים בכירים מישראל, ארה"ב ומדינות נוספות."

 

דב יהב, CIO של הסוכנות היהודית, מציין לשבח את העבודה המקצועית והמאומצת:

 

"בעבודה זו בא לידי ביטוי הערך המוסף של הצוות הבכיר בראשות מאיר גבעון מנכ"לGIV , שבתוך פרק זמן קצר השלימו ביצועה של עבודה ברמה אסטרטגית בארגון, בעלת חשיבות מכרעת לכווני ההתקדמות של מערך ה- IT.

העבודה שבוצעה כללה מיפוי של כלל המערכות, כולל מפגשים עם אנשי IT בסוכנות, קריאת מסמכי אפיון ועוד.

מדובר, כאמור, בבניית תכנית אסטרטגית ל- IT – היה לנו צורך לאסוף את כל המידע אודות המערכות הקיימות, ובכך ליישר קו בין כל הגורמים המעורבים בסוכנות ומקבלי ההחלטות בה.

במסגרת העבודה היה צורך למקם מערכות קיימות במתווה הארגוני – להחליט מי מהן תיכנס למערכת ERP ובהמשך לסביבת CRM.

 

האילוצים היו רבים – הוגדר לוח זמנים אתגרי ותקציב נוקשה – בשניהם עמדה GIV בצורה ראויה לציון, תוך עבודה אינטנסיבית מסביב לשעון.

הם בהחלט הוכיחו שמילה זו מילה, והצדיקו את המוניטין הטוב והניסיון המוכח, שבאו לידי ביטוי בעבודה – ואכן הייתה עמידה מלאה בלוחות זמנים ובתקציב הפרויקט, שלא פגעו מאומה בתוצר המקצועי.

הצוות של GIV בראשות מאיר גבעון עבד בשיתוף פעולה מצוין עם אנשינו ועם יועצים נוספים שפעלו בתחומים משיקים וזכה להערכה רבה של עובדי ה- IT של הסוכנות מולם פעלו.

 

אני משוכנע כי נמשיך להיעזר בהמשך בשירותיה הטובים של חברת GIV בתחום ה- IT האסטרטגי, ובקרוב אמור הצוות המוביל ב- GIV להכין SOW עבור מערכת ה- HR שלנו."

 

קישורים | מפת אתר | הגבלת אחריות